Ofte stillede spørgsmål om returnering af varer

1 Mar 2024 11:59 PM
Sara Henriksson

Vi får mange spørgsmål, der omhandler emnet returnering af varer. Vi giver dig derfor her svarene på de mest almindelige spørgsmål vedrørende vores returpolitik og -håndtering.

Finder du ikke svaret på dit spørgsmål, er du altid meget velkommen til at kontakte os på telefon +45 (0) 52 - 51 65 72 eller via vores kontaktformular https://support.missmary.com/hc/requests/new.


Telefonen er åben alle hverdage mandag-fredag kl. 10.00-16.00, med frokostlukket mellem kl. 12.00-13.00.


Hvorfor er min retur ikke blevet registreret?
Din returforsendelse ankommer normalt til den lokale returadresse inden for et par dage, men det kan tage op til 2 uger at behandle den. Det skyldes, at selve returhåndteringen foregår på vores lager i Estland. Din returforsendelse er således kun nået et lille stykke vej, når den kommer frem til den lokale returadresse. Der går derfor også lidt længere tid, før din returforsendelse er registreret.

Hvorfor sendes returvaren tilbage til min adresse?
Hvis du anvender den samme emballage, som du har modtaget din vare i, kan der ske det, at posthuset scanner den gamle stregkode, og så bliver du også modtager for returforsendelsen. Sørg altid for, at stregkoden og din adresse på den gamle label er nøje overstreget, når du sender pakken. Du kan også klistre den nye returlabel over den gamle, så du ikke risikerer, at posthuset sender varen tilbage til dig.


Hvorfor blev min returvare ikke afhentet?
Din returforsendelse skal altid indleveres hos et posthus og sendes som almindelig post med frimærke, og ej som en sporbar pakke. I nogle lande er fragten forudbetalt, og her reguleres forsendelsesomkostningerne, efter vi har modtaget din returvare. Sender du din pakke som en sporbar forsendelse, kan der opstå problemer, når pakken bliver afleveret til vores lokale returadresse, da stedet ikke altid er bemandet. Sporbare pakker skal kvitteres med en underskrift, og hvis der ikke er personale på stedet, kan pakken ikke leveres.


Hvorfor skal jeg som kunde betale for returfragten?
I stedet for at medregne forsendelsesomkostninger i produktpriserne tillægges der forsendelsesomkostninger i de tilfælde, hvor du vælger at returnere din vare.


Hvad sker der, hvis jeg sender min returvare som almindelig post, og den forsvinder?
Vi garanterer dig som kunde, at alle returforsendelser bliver håndteret. Bemærk venligst, at det kan tage op til 14 dage for os at behandle en returvare. Kontakt os venligst, hvis din retur ikke er blevet registreret inden for denne tidsramme.


I hvor lang tid kan jeg returnere min vare?
Hos Miss Mary har du altid 100 dages fortrydelses- og returret.

Læs blogindlægget her